2012-06-22

Grillad potatissallad med fetaost

Midsommar! Har inte riktigt den rätta känslan men en kväll med god mat och vin stundar hos mina föräldrar i Trollhättan. Vi åker dit med Adam och åker hem själva så vi får ett dygn för oss själva. Ingen större romantik lär det bli för här ska det gjutas trappa och jag ska städa och sortera.

Det här receptet hittade jag i tidningen matmagasinet. Det är en väldigt enkel med god potatissallad. Enligt tidningen funkar salladen som ensamrätt i större portioner tillsammans med vinägrett och sallad.



Grillad potatissallad med fetaost

4 personer
20 minuter


800 g kokt kall potatis (gärna små)
1 rödlök
2 msk olivolja
250 g coctailtomater
2 dl goda oliver
150 g fetaost
salt och svartpeppar


Skala och skär löken i båtar.
Lägg potatisen i en folieform eller på dubbelvikrt grillfolie med uppvikta kanter. 
Blanda med olivolja, lök, tomater och oliver. Salta och peppra. 


Tärna och strö över osten. "Grilla" paketen ca 15 min över fin glöd. 
Servera t ex med en köttbit, ät och njut!



5 kommentarer:

  1. Ser gott ut! Glad midsommar!

    SvaraRadera
  2. Grillad potatissallad, genialiskt! Glad midsommar!

    SvaraRadera
  3. Mums säger jag med! Önskar dig en riktigt fin midsommar, stor kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Låter hur gott som helst : ) kram Sofia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...