2012-06-20

Hallonfluff

Snart närmar sig midsommar och många kanske planerar maten för fullt. Inte jag. Jag tar time out  och åker till mor och far. Det jag däremot har tagit mig an är efterrätten. Kommer nog bli små minipajer...
Men, jag kan tippsa om en annan efterrätt så länge.Den här efterrätten åt vi i helgen och jisses vad god den var. Adam ropade ut sin matglädje med diverse rop så maken och jag satt mest och fnittrade över vår tokiga pojk.
Receptet hittade jag i Arlas sommarhäfte.





Hallonfluff

6 port
snabb och enkel, max 30 minuter


2 dl frysta hallon
100 g marshmallows
2 msk vatten
250 g Hallonkesella


ev färska hallon till dekoration


Mosa hallonen.
Smält marshmallows med vatten i en kastrull på medelvärme till ett segt fluff.
Varva kesella, fluff och hallonmos i små glas. Dekorara. Ät och njut - med en gång!




2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...