2012-07-03

Linas barnkasse: Grillkorv med mangosallad och bulgur

Här är det sista arbetsveckan för både mig och maken innan vi går på semester. Tyvärr så är Adam sjuk - IGEN. Men som tur är så tar Adams mormor och morfar hand om honom här i veckan när jag och maken jobbar. Det verkar vara "skralt" på folk lite var stans nu när det är semestertider - men det är väl så det är. Jag hoppas bara att Adam är frisk tills på Lördag för då vankas det djurpark i Borås med hotellövernattning tillsammans med familjen Sahl/Andersson. Det ser åtminstone jag fram emot!

Här har vi återigen en rätt från Linas barnkasse. Jag tyckte själv inte att detta var någon höjdare men de andra i familjen som både gillar korv och mango åt glupskt. Så man får väl ändå anse rätten som mer än godkänd ändå!





Bondens grillkorv med saftig mangosallad och bulgur

4 väl tilltagna port
max 30 minuter
bra till matlåda


4 port bulgur
2 tomater
½ gurka
1 avokado
1 pkt frusen men tinad mango
olja, salt, peppar
4 st tjocka korvar (bondens grill)
olja eller smör


Koka 4 port bulgur enlig anvisning på förpackningen.
Gör under tiden mangosalladen: Tärna tomaterna och gurkan. Kärna ur och skala avokadon och tärna även den. Blanda i mangon och blanda. Ringa över lite olja, salta och peppra - blanda igen. 
Stek korven i olja eller smör i en stekpanna. 
Servera korven med nykokt bulgur och den saftiga mangosalladen. Ät och njut!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...