2012-07-04

Lat mans bakbröd; Finax brödmix

Godmorgon. Här sitter jag i lugnan ro utan barn och utan man och vet inte vad jag ska göra! Egentligen skulle jag ta ut vård av barn men eftersom jag vet att det är snålt på folk både på mitt jobb och Roberts jobb så tog min föräldrar honom igår. Där får han dessutom full uppmärksamhet - hur roligt är inte det för honom?! Men nu sitter jag här, utan en unge som ropar efter välling, eller som förhandlar om salta pinnar när han ska borsta tänderna eller som högljudligt kör med bilar över allas fötter. Det är tyst och det finns helt plötslig massor av TID. Jag behöver inte åka till jobbet än på en timme och jag är redan färdig!

Från det ena till det andra - jag har tröttnat på köpebröd och har bakat en del själv det senaste. Men sist var jag lite lat och köpte mig en såndär snabbmix. Eller ja, färdigblandade ingredienser åtminstone. Det blev goda bröd som höll sig bäst om man plockade dem ur frysen. Dagen efter var de väldigt torra. Men själva idén med färdigblandade ingredienser underlättar ju i vardagen något iaf!









3 kommentarer:

  1. Njut av stunden! Bröden ser mycket goda ut! Ha en fin dag, kram.

    SvaraRadera
  2. Mums ser gott ut. ha en bra dag i solen : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Ibland får man vara lite lat!! Men dom ser goda ut!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...